czwartek, 30 lipca 2009

Historyjka- zacznij czytać od dołu

KONIEC.
Susza zmieniła odcień naszej zielonej zazwyczaj tundry w coś nieokreślonego.
W poniedziałek wróciliśmy z Werenhusa do Stacji, w rekordowym w moim wykonaniu czasie 4 godzin (bez obciążenia i z silnym wiatrem w plecy).

Cipciograf na morenie środkowej lodowca Werenszelda.
Dziura Liperta, albo jakaś inna studnia na Werenszeldzie.

W niedzielę 19.07 mieliśmy wizytę Norweskiego stateczku z polskimi zwiedzaczami. Wpadli do nas na kawę a potem podwieźli kilka chętnych osób do Hytteviki. Skorzystaliśmy z Sebastianem okazji by podrzucić na lodowiec Werenszelda cipciografy do pomiarów meteo (Sebastiana plan naukowy). Po drodze Sebastian wpadł na pomysł, żebyśmy zostali na noc w Werenhusie i od razu zamontowali sprzęt na lodowcu, by wyeliminować konieczność przypłynięcia pontonem za dni kilka. Zwłaszcza, że pogoda była niezdatna do pływania małymi jednostkami. Tak się więc stało. Dzięki pomocy dziewcząt, mieszkających w Husie, mogłam jakoś nadrobić brak czystej bielizny i sanitariatów do mycia, więc było ok.
Chatka pod Gnallem- miejsce w sam raz na weekendowe wypady.
Niestety w tym dziwnym programie zdjęcia ładują się od końca, więc i historia będzie od końca- a może od początku- w końcu to jest Historia :).
17-stego lipca wybraliśmy się pontonem pod Gnalla. Rafał wziął próbkę wody a ja oglądałam skałki i strzelałam fotki. Niestety cały nasz krótki pobyt na półwyspie spędziliśmy w helly hansenach- takich kombinezonach do pływania. Atrakcją wyjazdu okazała się moja próba wysikania się. Musiałam się prawie cała rozebrać- w hansenie został mi tylko jedna noga, którą musiałam daleko odrzucić, by nie obsikać kombinezonu. Wyglądało to dosyć komicznie (zdjęć nie załączam). W tym czasie w pobliżu przepływała wycieczka Eltaninem, więc ich dogoniliśmy i podczepiając ponton do jachtu wstąpiliśmy na rozgrzewającą herbatkę (teoretycznie każda herbata jest rozgrzewająca, tylko jedna rozgrzewa mniej a druga bardziej).
POCZĄTEK

30-07-2009 15:18 (no co- mieliśmy problemy z netem) Miśków: 1, Statków złapanych na stopa:1, impreza z kacem: 1 (takim malutkim).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz